Op haar vijftiende begon Kirstie Lynn Mosher haar klassieke
training als sopraan onder Cecile Saine aan de Eastman Community School of
Music in Rochester, NY. Vervolgens studeerde ze Vocal Performance aan Shenandoah Conservatory, welke
studie ze vorig jaar afrondde.
De afgelopen tien jaar sleepte ze
ook al de nodige prijzen in de wacht. Naast in musicals was ze ook te zien in
diverse klassieke rollen, zoals Second Woman in Purcell's Dido and Aeneas, als
Cosette in Les Misérables, in Die Zauberflöte als Pamina en als sopraan solist
in Fauré's Requiem. Ook studeerde ze aan SongFest, een muziekfestival en
trainingsprogramma, waar het Amerikaanse lied centraal staat.
Sinds herfst vorig jaar zijn Kirstie en haar begeleider Galen
Clark woonachtig in Kansas City, Missouri, gelegen aan de Mississippi. Het
tweetal kent elkaar van Shenandoah
Conservatory. Galen bekwaamde zich daar op gitaar en ontwikkelde daar
een geheel eigen stijl. Hij versiert de
liedjes geregeld met fraaie loopjes, zoals bijvoorbeeld in A Lullaby in Joshua Tree.
Kirstie beschikt ook een
kristalheldere stem, die zowel breekbaar als emotioneel kan klinken. Haar
klassieke training hoor je eigenlijk alleen goed terug in Je Voudrais Mourir. Galen
schrijft in een behoorlijk onconventionele stijl, waarbij invloeden uit de folkmuziek,
progressieve Americana en muziek uit de Blue Ridge Mountains te horen zijn.
Cindergarden
(A Sides) is hun tweede album en absoluut geen dertien in een dozijn album.
De hoesfoto moet trouwens van een tijdje terug zijn, want Kirstie heeft eind
vorig jaar een grote metamorfose ondergaan. Overigens kwam ik dit album op het
spoor dankzij Stefan Prigmore, die het album tipte op zijn Facebookpagina.
Releasedatum : 22 mei 2022 Independent
Website : https://www.kirstielynn.com/