Luke Sital-Singh - A golden State



Luke Sital-Singh is een Londense singer-songwriter wiens wortels, gezien zijn uiterlijk, ongetwijfeld in Azië zullen liggen. Zijn eerste twee albums The Fire Inside en Time Is a Riddle riep bij veel critici de vergelijking met Damien Rice op. Twee albums vol met droevige muziek. Sital-Singh staat niet bepaald bekend als een lachebekje, integendeel, ooit uitte hij de wens een deprestifal te willen organiseren. Een festival met alleen deprimerende muziek. A Golden State was het moeilijkste album om te schrijven. De titel is zowel een verwijzing naar iemands gemoedstoestand als naar het zonnige Californië en de positieve gevoelens die het oproept bij veel mensen. “Dat dromerige, blije en positieve dat ik in Californië voelde, is iets waar ik graag deel van uit zou willen maken. Ik bewonder het en voel me ertoe aangetrokken. Binnenkort verhuis ik er zelfs naartoe.”, verkondigde hij onlangs in een interview met Altcountryforum. Het betekent overigens niet dat A Golden State een en al vrolijkheid is. Het is wederom een verzameling sombere, troostrijke liedjes geworden. Het album werd andermaal opgenomen in Jackpot! Recording Studio in Portland. De betreurde Elliott Smith hielp mee aan het bouwen ervan en was de eerste die er opnam. Opgenomen werd met vintage microfoons en kreeg hij hulp van Villagers drummer James Byrne en The Lumineers pianist Stelth Ulvang.   
Theo Volk
Releasedatum: 5 april 2019 Raygun