Camille Camille : Can You Lend Me Your Eyes

 


Een verademing dit debuutalbum Can You Lend Me Your Eyes van de Brusselse folkzangeres Camille Willemart. Ze verleidt de luisteraar vooral met haar wat hese, fluisterzachte en rustgevende zang. Terwijl veel mensen tegenwoordig hun muziekbeleving over laten aan de algoritmes en playlists van Spotify geef ik nog steeds de voorkeur om zelf mijn muziekkeuzes te bepalen en vind dan regelmatig dit soort pareltjes. Dit album houdt moeiteloos zo’n drie kwartier de aandacht vast, ondanks de veelal vrij sobere begeleiding. Het gezegde wat goed is komt snel gaat zeker op voor Willemart. Met haar debuutsingle Strawberry Moon haalde ze de finale van De Nieuwe Lichting van Studio Brussel. Het kleine label On The Level onderkende meteen haar kwaliteiten en nam haar onder contract. Bij het maken van haar vaak dromerige muziek kreeg ze gedeeltelijk hulp van de Zweedse producer Anders Lagerfors.  Enige dissonant op het album is Short Rain Song, simpelweg omdat ik geen liefhebber ben van de daar overmatig gebruikte vibrato zang. Voor een meer uitgebreide recensie verwijs ik graag naar die van Leon Pouwels op Written In Music, die hier te lezen is. Het album is slechts in een oplage van 300 stuks op vinyl uitgebracht en verder alleen digitaal verkrijgbaar. Het onthaastende Can You Lend Me Your Eyes zal de komende donkere maanden nog vaak mijn oren gaan strelen.        

Theo Volk

Releasedatum : 17 september 2021 On The Level

Website : https://camillecamillemusic.bandcamp.com/releases

Camille Camille releaseshows :

19-11 BRUSSEL : Botanique - Rotonde

27-11 UTRECHT : TivoliVredenburg