Robert Jon & The Wreck : Shine a Light on Me Brother

 


In ongeveer een decennia tijd is Robert Jon & The Wreck uitgegroeid tot een van de belangrijkste southern rockbands. Shine a Light on Me Brother bevestigt op overtuigende wijze die status. Sterker nog, misschien is het wel hun mooiste album tot nu toe. Het album bevat de energieke sfeer van hun spetterende live optredens. Ze zijn graag geziene gasten op blues- en roots festivals als Moulin Blues Ospel. Grote blikvanger van de band is door zijn altijd passievolle zang Robert Jon Burrison. Hij schreef de songs, op twee na, samen met Ian Cullen. De swingende opener en titelsong brengt de luisteraar meteen in de juiste stemming, dankzij het stevige gitaar- en toetsenspel. Regelmatig word het kwintet ondersteund door lekkere, soulvolle achtergrondzang van drie zeer getalenteerde Australische zangeressen, zoals in het ijzersterke Everyday. Dat nummer doet me trouwens erg sterk denken aan The Rolling Stones in hun hoogtijdagen. De luisteraar wordt overigens niet constant overdonderd, Hurricane wordt prachtig, ingetogen gebracht. De songs weten me stuk voor stuk te overtuigen. Favoriet is de aanstekelijke afsluiter Radio. Gelukkig zal binnenkort het energieke en gedreven Shine a Light on Me Brother live te horen zijn. Gaat dat zien!      

Theo Volk

Releasedatum : 3  september 2021 CRS

Website : https://robertjonandthewreck.com/

Robert Jon & the Wreck live:

28-09 VERVIERS : Spirit of 66

30-09 ALKMAAR : Victorie

01-10 OSS : Groene Engel

02-10 MALDEGEM : CC Den Hoogen Pad

03-10 ENSCHEDE : Nix

30-04 HENGELO : Metropool