Eric Bibb : Dear America

 


De nog steeds zeer patent ogende, in Zweden woonachtige, blues muzikant Eric Bibb blijkt intussen al zeventig te zijn. Stilgezeten heeft hij niet bepaald in zijn leven, want Dear America is al zijn zesenveertigste album. Allang ben ik verslingerd aan zijn relaxte, aangename bariton. Van hem recenseerde ik in het verleden zijn laatste twee uitstekende albums Migration Blues en Global Griot. De albums van deze uiterst sympathieke artiest vallen trouwens nooit tegen. Zijn album werd, zoals hij al eerder deed, op veel verschillende locaties opgenomen. Deze keer in Brooklyn, Nashville, London, Chicago en Quebec. Hij kreeg onder andere hulp van de door de wol geverfde jazz veteraan Ron Carter, Chicago Blues veteraan Billy Branch, Eric Gales en zangeres Lisa Mills. Regelmatig ben ik het oneens met Allmusic recensent Thom Jurek, maar deze keer kan ik me uitstekend vinden in zijn recensie, waarnaar ik graag verwijs voor verdere informatie. Jurek betitelt het album tot Eric’s meesterwerk. Dat zou zomaar eens kunnen kloppen!  

Theo Volk

Releasedatum : 10 september 2021

Website : https://www.ericbibb.com