Someday Jacob - Everybody Knows Something Good


Vorig jaar kreeg deze groep uit Bremen redelijke bekendheid dankzij hun tweede album It Might Take a While, dat een zeer lovende recensie ontving van Popmagazine Heaven. Written in Music daarentegen was iets gematigder, net als ik, vandaar dat ik geen recensie schreef. Op Everybody Knows Something Good wordt voortgeborduurd op folkrock en pop, beïnvloed door de zon overgoten jaren zeventig westcoast muziek. Dit keer vormt New York vaak het thema van de songs, de ingetogen opener Leaving New York getuigt daar al van. Veel van de songs kruipen al zeer snel onder de huid en ik betrapte me er zelf na een paar keer luisteren op dat ik ze regelmatig mee neurie of zing. Net als op het vorige album ook nu weer invloeden van het Britse schiereiland. Sorrow and a Song had ook door Nick Drake geschreven kunnen zijn. Ook deze keer zijn alle liedjes weer geschreven door zanger Jörn Schlüter, daarnaast verzorgde hij de productie. Het album werd op uitstekende wijze in Nashville gemixt door Ryan Hewitt (Red Hot Chili Peppers, Johnny Cash, Angus & Julia Stone). Jörn Schlüter is duidelijk gegroeid als songwriter en weet mij nu wel volledig te overtuigen met Everybody Knows Something Good.      
Theo Volk
Releasedatum: 8 december 2017 Haldern Pop Recordings / PIAS