Afgelopen zondag zag ik Jan samen met Deborah Jacobs en
Walter Lavent optreden in een stampvol café De Klomp in Etten-Leur. Tijdens die
sessies werden geweldige meezingers gecoverd als Sweet Home Alabama en Proud
Mary en daarnaast de nodige blues standards. Jan de Bruijn is een
veelzijdig muzikant, die zich net zo gemakkelijk thuis voelt in de blues, soul
of jazz. In het verleden waagde hij zich ook aan pop en rock. Sinds 2013 richt
hij zich voornamelijk op zijn solocarrière en dat leverde al de twee prachtplaten
The Long Way Home en Bittersweet op. Nu kiest hij voor een
andere opzet, een drieluik van ep’s onder de naam the Child Remained. De eerste twee delen zijn reeds verschenen,
deel drie zal niet lang op zich laten wachten. De afgelopen jaren is Jan zijn
muziek duidelijk een eigen signatuur aan het meegeven, het is dus niet
verwonderlijk dat deze ep’s in het verlengde liggen van de twee vorige albums.
Dus horen we nu ook weer geregeld het heerlijk relaxte saxofoonspel van Henri
Ylen en de vakkundige toetsenbijdrages van zijn zwager Pieter van Bogaert
(Raymond van het Groenewoud, The Crew). Uiteraard produceerde Jan de ep’s samen
met Chris Smulders in de vertrouwde Next Page Studio in Baarle-Nassau.
Andermaal weten Jan en zijn begeleiders mij te overtuigen. the Child Remained wist zelfs zeer terecht de aandacht van de
landelijke radio trekken. Voor eventuele aankoop kunnen belangstellenden
terecht op e-mailadres pr@kingplaymusic.eu.
De ep’s zijn ook te beluisteren op Spotify e.d.
Theo Volk
Website: http://www.jandebruijn.com/