Like Lovers - Everything All the Time Forever



Altijd plaatjes bespreken, die binnen je comfortzone vallen wordt op den duur ook saai. Everything All the Time Forever van de Duitse muziekproducer en multi-instrumentalist Jan Kerscher was een hele kluif voor mij om te doorgronden. Pas na een keer of vijf begon het kwartje langzaam te vallen. Het persbericht spreekt over een bijzondere mix van experimentele post-pop en indie-elektronica. De uitdaging zal allereerst in het veelvuldige gebruik van elektronica, ik ben geen heel groot liefhebber ervan. Daarnaast was het voor mij ook erg wennen aan de regelmatige tempowisselingen. Zijn muzikale invloeden zijn talrijk. In zijn tienerjaren zocht hij vooral naar de energie en positiviteit in  muziek. Groepen als Beastie Boys, Rage Against the Machine en vooral At the Drive-In waren grote inspiratiebronnen. Op wat latere leeftijd werden Björk, Radiohead, Jeff Buckley en math rock belangrijke pijlers. De eerste associatie die ik met de muziek van Kerscher had was Radiohead, door de zang. Vooral de songs waarin de beats niet te overheersend zijn, bevallen me het beste. In de positieve afsluiter Alive zingt hij een duet met Hannah Epperson. Everything All the Time Forever is interactie tussen rauwe energie, technische kwaliteit en emotionele zang. Op zijn Bandcamppagina zijn eventueel al enkele nummers te beluisteren. 

Theo Volk

Releasedatum: 6 september 2019 Ghost City Recordings / Listen Records

Website: http://www.wearelikelovers.com/