Mercy John – Cruel love (EP)



“This Ain’t New York is een prachtig Americana album met liedjes die een eerlijk inkijkje geven in de diepere zielenroerselen van de maker.” zo eindigde ik in januari 2017 mijn recensie over het prachtige debuutalbum van Brabander John Verhoeven. De zanger met zijn karakteristieke stem wist mij toen op alle fronten te overtuigen. En niet alleen mij, John werd meteen door zowel pers als publiek omarmd. Het album opende vele deuren, hij was te zien op grote festivals en toerde heel succesvol met JW Roy en Danny Vera. Begin dit jaar werd het succes nog verstevigd met de prachtige opvolger Let It Go Easy. Nu vond hij het tijd worden voor een album in zijn meest pure vorm. “Tijdens een solo show hoor ik vaak weer de essentie van een liedje, soms heeft een liedje in al zijn eenvoud met zang en akoestische gitaar zelfs nog meer kracht. Dat gevoel wilde ik op Cruel Love vastleggen”, aldus John. Dat neerzetten van dat gevoel is uitermate goed gelukt. Slechts met behulp van zang, akoestische gitaar en mondharmonica blijven de liedjes fier overeind. Sterker nog, zijn doorleefde stem komt nog beter tot zijn recht. Op Cruel Love hoor je een zestal liedjes afkomstig van beide albums. Het album verschijnt digitaal en gelimiteerde oplage van slechts 200 stuks op 10- inch clear & solid red mixed vinyl. De komende tijd zal John weer geregeld op de Nederlandse podia te zien zijn.

Theo Volk

Releasedatum: 30 september 2019 Butler Records

Website: https://www.mercyjohn.com/


Mercy John live:

15-09 Bergeijk, De Nood Een Deugd Festival
20-09 Weert, De Bosuil
26-09 Venlo, De Speelplaats
05-10 Hengelo, Metropool
12-10 Oss, Galerie Bernheze
13-10 Bolsward, Muzykkafee DeVille
18-10 Den Haag, Paard
20-10 Zaandam, De Flux
25-10 Veldhoven, De Schalm
26-10 Groningen, Oosterpoort
01-11 Alkmaar, Victorie
10-11 Vorden, Ludgerus
15-11 Apeldoorn, Gigant
17-11 Zoetermeer, Stadstheater
21-11 Utrecht, TivoliVredenburg
04-01 Amsterdam, Paradiso