The Me in You : How Does It Feel to Be Wrong All the Time

 


Van de indierockband The Me in You uit het Vlaamse Hageland had ik nog nooit gehoord. Toch kende ik zonder het te weten hun compositie Out of the Blue van enige jaren terug al. Fan van de groep van het eerste uur, de populaire tv-kok Jeroen Meus, had hen namelijk gevraagd de nieuwe begintune voor zijn tv-programma “Dagelijkse kost” te schrijven. Aangezien daar regelmatig op de achtergrond uitstekende muziek te horen is, had ik vooraf al een positief gevoel over How Does It Feel to Be Wrong All the Time.

Het is intussen het vierde album van de band. Volgens het begeleidende persbericht waren op voorganger The Music of Stuart Conroy  vage echo’s van Air, Boards Of Canada en Bon Iver en soms ook ambient invloeden te horen. De eerste associatie die ik met hun muziek had was echter Prefab Sprout. Het etherisch aandoende The Day MCA Passed Away had ook uit de koker van Paddy McAloon kunnen komen. Het blijkt echter een eerbetoon te zijn aan Adam Yauch van de Beastie Boys.

Ook deze keer is Gaëtan Vandewoude van Isbells weer producer van dienst. Compromisloos spelplezier en muzikale herbronning blijken ook nu weer de sleutelingrediënten. How Does It Feel to Be Wrong All the Time is een album dat bijzonder plezierig weg luistert, niet in de laatste plaats door de aangename zang van Stijn Claes. De enige hulp die het kwartet kreeg was van violiste Beatrijs De Klerck en achtergrondzang van Jente Pironet en Dienne en Nelle Bogaerts. Vinylliefhebbers zullen even geduld moeten hebben, want de vinylversie verschijnt in juni.

Theo Volk

Releasedatum : 1 april 2022 Starman Records

Website : http://www.themeinyou.com

 

The Me in You live :

17-04 HEIST-OP-DEN-BERG :  De Living

21-04 HASSELT : Café Café

26-04 BORGERHOUT : Amor (Roma)

27-04 LEUVEN : Het Depot