Woolf : Let Me In

 


Het verbaasde me niks dat de Ierse singer-songwriter John Blek vorig jaar het Nederlandse trio Woolf vroeg om mee te werken aan het komende vrijdag te verschijnen album Cheer Up. Sinds 2017 werken singer-songwriters Marieke Smit, Mylène Berghs en Ellen Tackenkamp gestaag aan een steeds verder groeiende populariteit. Het drietal kent elkaar van het Amsterdams Conservatorium. Afzonderlijk van elkaar reisden ze al tijdens hun studie de hele wereld over om hun eigen projecten te promoten en leerden ze zo de kneepjes van het vak. Hun fenomenale samenzang bleef niet onopgemerkt en speelden ze reeds in het voorprogramma van The Delines en Frazey Ford en stonden ze in 2022 op Ramblin’ Roots. 

Begin 2020 verscheen de gevarieerde en goed ontvangen EP Woolf, geproduceerd door Paul Willemsen (Michelle David & the Gospel Sessions). Hieraan werkten drummer Mark Schilders, bassist Hugo Den Oudsten, gitarist Luuk Janssen en Mylène’s echtgenoot Maarten Hogenhuis mee. Laatstgenoemde speelt nu als producer een belangrijke rol op het volwaardige debuutalbum Let Me In. Het drietal schuwt de schurende thema's van het menselijke leven niet. Vanaf de ingetogen opener What It Felt Like weet het drietal de luisteraar te betoveren, vooral door hun zang. Maar ook zijn de songs  instrumentaal subtiel opgebouwd. Het album is zowel bij hen zelf te koop als in de webshop van Lucky Dice. Let Me In gaat aan het eind van het jaar hoge ogen gooien in mijn jaarlijkse eindlijst. 

Theo Volk

Releasedatum : 10 mei 2024 Independent

Website : https://www.woolfmusic.com/