Si Kahn & George Mann : Labor Day : A Tribute to Hard Working People Everywhere

 



Eerder dit jaar werd Si Kahn vanwege zijn tachtigste verjaardag al in het zonnetje gezet door Phoebe Rees met haar integere album BringIn the Light : Si Kahn’s Songs of Courage and Resistance. Wat dit album gemeen heeft met Labor Day is dat de songs vaak over kansarme mensen gaat, de hardwerkende onderlaag van de samenleving. Een thema wat mij heel erg aanspreekt, omdat mijn stamboom praktisch uitsluitend bestaat uit hardwerkende, arme sloebers en ik me zodoende goed kan identificeren met de bezongen personen. Mijn opa was trouwens penningmeester van een vakbond, in een tijd waarin de werkeloosheid erg hoog was. Een functie die in die tijd niet te benijden was.

Alle songs op Labor Day werden door Si Kahn geschreven en gezongen door hem en een groot aantal goede vrienden van hem. Si Kahn is zijn hele leven al vakbondsorganisator en activist, en is het dus niet vreemd dat hij in We’re the Ones ageert tegen CEO’s die soms duizend keer per jaar meer opstrijken dan gewone werknemers. Ook op zijn tachtigste is Si Kahn nog net zo gedreven als zo’n zestig jaar geleden. Het gevarieerde Labor Day telt eenentwintig songs en duurt meer dan een uur en verschijnt het op het onvolprezen platenlabel van Pieter Groenveld.    

Theo Volk

Releasedatum : 13 september 2024 Strictly Country Records

Website : https://sikahn.com/