Warmduscher - Tainted Lunch



De Londense band Warmduscher startte in 2014 als post-punk band, maar is intussen veelzijdiger dan dat. Al bij de titel van het nieuwste album Tainted Lunch wordt de luisteraar op het verkeerde been gezet. De geserveerde lunch is allesbehalve dan bedorven, wel uiterst gevarieerd. Een passendere titel voor het album was volgens mij “Roller coaster” geweest. Veelal is het hollen, maar af en toe ook bijna stilstaan. Zelf prijzen ze hun album gekscherend als volgt aan : “We’ve been cooking. Michelin stars. The finest ingredients money can buy: Kool Keith and Iggy Pop. Funk, punk, hiphop and lounge rock. “. Maar genoemde genres dekt niet de hele lading. Zo hoor je onder andere onvervalste discoritmes in Disco Peanuts. Een rocksteady vibe heeft mijn persoonlijke favoriet Precious Things, door de jaren zestig achtige Heptones zang. En in de soulvolle afsluiter Tiny Letters waan ik mij op de dansvloer in de jaren vijftig, waar een schuifelnummer gespeeld wordt. In opener Rules of the Game is Iggy Pop te horen, die ook meeschreef aan het nummer. In het lome, groovende Burner horen we een andere gastzanger, Kool Keith. Ik zou zeggen, stap in, sluit wel je veiligheidsbeugel goed af, zodat je tijdens de avontuurlijke rit niet uit het voertuig geslingerd kunt worden.  

Theo Volk

Releasedatum: 1 november 2019 Leaf/De Konkurrent

Website: https://warmduscher.co.uk/