Kerri Powers : Words on the Wind

 


Er moet mij iets van het hart. Ik was zo vooringenomen te veronderstellen dat het Kerri Powers zich vertild had aan de nummers die ze uitkoos voor haar album Words on the Wind. Niets blijkt minder het geval. Ik realiseer mij dat Theo Volk maanden geleden reeds zijn recensie schreef voor deze blog, maar er was van mijn kant de behoefte andermaal te onderstrepen dat deze nummers dus blijkbaar niet voorbehouden zijn aan hun oorspronkelijke versies. Zelfs een ietwat klef nummer als The First Time I saw Your Face weet Kerri samen met de andere nummers tot één geheel te rijgen. Wellicht op Mercedes Benz na (geen persoonlijke favoriet) geweldige keuzes. De opener van dit album, Can’t Find My Way Home, is uitzonderlijk sterk uitgevoerd. Geweldig qua inleving en instrumentatie. Muziek die ontstond slechts gewapend met een oude Fender gitaar, en ontstaan tijdens een periode (rond de Kerst) wanneer je medemenselijkheid extra naar de oppervlakte komt. Prachtig hoe ze Barry Gibb’s To Love Somebody een Bluesy tintje weet mee te geven.

Ik had dus niet verwacht dat Kerri deze lenigheid in huis had, maar ze boeit mij gedurende dit gehele album. Ondanks de eenvoud een geweldige variatie blijven de songs fier overeind. De meeste songs die ze doet zijn klassiekers. Of For The Turnstiles daartoe behoort weet ik niet, maar zo lang het afkomstig is van mijn meest favoriete Neil Young album, laat mij dat koud. Wanneer ze nogmaals zo’n initiatief overweegt dan zal ik daar allerminst van weglopen. Sterker ik zou wel een aantal titels kunnen bedenken die een vergelijkbare setting verdienen. Mocht je net als ik met hetzelfde vooroordeel deze terzijde hebben gelegd, dan zou ik mij nogmaals achter mij oor krabben. En niet alleen voor rond de Kerst.

Rein van den Berg

Releasedatum : 16 september 2022 Must Have Music/CRS

Website : https://www.kerripowers.com/