Hollywood Vampires : Live in Rio

 


De enige reden om Live in Rio te gaan beluisteren was de tracklist, puur jeugdsentiment voor mij. Veel van die songs behoren tot degene die mijn muzieksmaak in mijn prille tienerjaren hebben gevormd. Hollywood Vampires omschrijven zichzelf als ” best bar band in the world” en bestaat onder andere uit rocklegendes Alice Cooper en Joe Perry (aerosmith) en Johnny Depp. Rock in Rio is een van de bekendste festivals in de wereld, de groep trad er op in 2015 voor meer dan 100.000 fans.

Alice Cooper stond in de jaren zeventig bekend om zijn shockerende optredens, die ik toen al meer dan lachwekkend vond. Mijn vriend Paddy was toendertijd wel een grote fan van hem, dus hoorde ik zijn muziek regelmatig. Songs als Billion Dollar Babies en School’s Out hebben overigens de tand des tijds overleefd. Laatstgenoemde was mijn favoriet, omdat ik een hekel had aan het betuttelende mentaliteit op school (heb jaren les gehad van broeders en nonnen).

De tracklist bevat daarnaast overbekende songs als My Generation en I’m a Boy van The Who, Whole Lotta Love (Led Zeppelin), Manic Depression (The Jimi Hendrix Experience), Cold Turkey (John Lennon), Five to One / Break on Through (The Doors), Brown Sugar ( The Stones) en Jeepster (T.Rex). In School’s Out zit trouwens een stukje verweven van Another Brick in the Wall van Pink Floyd. Special guests zijn Lzzy Hale (Halestorm), Andreas Kisser (Sepultura) en Zak Starkey (The Who / Oasis). Het album werd geproduceerd door de legendarische Bob Ezrin (oa Berlin van Lou Reed, Deep Purple, Peter Gabriel, Pink Floyd).

Releasedatum : 2 juni 2023 earMUSIC

Website : https://www.hollywoodvampires.com/

 

Hollywood Vampires live :

17-06 LANDGRAAF : Pinkpop