Dub FX : Infinite Reflection

 


Bij muziekgenres als hiphop, reggae, dubstep en drum-'n-bass denk je niet meteen aan Australië. De uit St. Kilda, Australië afkomstige Benjamin Stanford verwierf grote bekendheid door straatoptredens over heel de wereld te geven, de video’s ervan gingen al snel viraal. Inmiddels is Dub FX vele albums en miljoenen streams verder, maar voelt zich nog altijd het meest thuis tijdens zijn straatoptredens die hij nog steeds veel geeft.

De sociaal geëngageerde Dub FX combineert op  Infinite Reflection op inventieve wijze uiteenlopende muziekstijlen door die te combineren met looping en beatboxing. Ondanks het feit dat er geregeld op gerapt wordt, weten de nummers door hun heerlijke flow en uitstekende productie mij zonder uitzondering te boeien. Mijn voorkeur gaat echt uit naar de reggaenummers en nummers waarin een blaasinstrument voorkomt. Dat laatste is misschien niet zo verwonderlijk, mijn favoriete jazz/hip-hop album is namelijk al dertig jaar de klassieker Jazzmatazz, Vol. 1 van Guru. De innovatieve muziek van Dub FX was mij tot voor kort volkomen onbekend, maar ik snap intussen wel zijn grote populariteit.

Theo Volk

Releasedatum : 22 september 2023 MEMBRAN

Website : https://dubfx.com/

Dub FX live :

10-11 AMSTERDAM : Melkweg