The Brother Brothers : Cover to Cover

 


Gisteren besprak ik het zoetgevooisde debuutalbum van singer-songwriter Laufey. Dan is het geen grote overgang naar de zoetgevooisde zang van de eeneiige tweeling van The Brother Brothers. Van dit duo besprak ik de afgelopen paar jaar de prachtige albums Some People I Know en Calla Lily.

Deze keer komen ze met Cover to Cover met een coveralbum op de proppen. Met dit soort albums heb ik een haat-liefdeverhouding. Het liefste hoor ik coveralbums vol met nummers die ik niet ken en waarbij de uitvoerend artiest er een eigen signatuur aangeeft.

Helaas gaat dit niet op voor Cover to Cover, de meeste nummers behoren tot mijn muziek DNA, wat het album minder spannend maakt. Iemand als Marianne Faithfull maakte bijvoorbeeld van I Get Along Without You Very Well op Give My Love to London een bijzonder beklijvende song. Aan de integere bedoelingen van duo twijfel ik echter geen moment.

Zoals altijd is de samenzang van het duo door een ringetje te halen en kiezen over het algemeen voor prachtsongs, zoals Waltzing's for Dreamers van Richard Thompson en een minder bekend nummer van The Beatles, I Will. En kiezen ze bij de veel te vroeg overleden zangeres Judee Sill niet voor Jesus Was a Crossmaker, maar  voor There’s a Rugged Road. Er wordt dus niet altijd voor de meest voor de handliggende keuzes gekozen.

De broers worden omringd door uitstekende muzikanten, waaronder de geweldige Sarah Jarosz. Favoriete track is voor mij If You Ain't Got Love, vanwege het lekkere orgeltje. De broers produceerden het album zelf.  

Theo Volk

Releasedatum : 5 augustus 2022 Compass

Website : http://brotherbrothermusic.com/